הקנבינואיד השלישי- הכירו את CBN:

אישה ישנה

אם שכחתם פרח קנאביס באחת המגירות בבית ומצאתם אותו שוב לאחר זמן רב, סביר להניח שפרח זה מכיל אחוזים גבוהים של CBN. קנבינול, קנבינואיד השלישי בחשיבותו בקנאביס, נוצר מהתפרקות כימית של THC לאחר שהוא נחשף למגע עם האוויר ועם אור השמש. הוא מתיישן ומתחמצן וכך נוצר CBN. ככל שקנאביס מאוחסן זמן רב יותר, בתנאים לא אופטימליים, כך עולים בו אחוזי ה-CBN לעומת אחוזי ה-THC. הוא בעל השפעה משנת תודעה ובשנים האחרונות מסתבר שיש לו גם סגולות רפואיות: 

CBN תעודת זהות:

CBN או בשמו המלא, קנבינול הוא פיטו קנבינואידים, אחד מעשרות פיטו קנבינואידים המצויים בצמח הקנאביס. בשנים האחרונות הוא מעורר עניין בקרב רופאים ומדענים. למרות שהמחקר אודותיו עוד לוקה בחסר, ישנן ראיות באשר לפוטנציאל הרפואי שלו לטיפול בבעיות רפואיות שונות. CBN, נוצר מהתפרקות של THC, לאחר שנחשף לאור ושמש. לכן קנאביס ישן שאינו מאוכסן היטב, מכיל אחוזים גבוהים יותר של CBN. הוא בעל השפעה פסיכואקטיבית (שהרי הוא גלגול של THC), אולם השפעתו משנת התודעה אינה חזקה כשל זו של THC. מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על סגולות מרגיעות, נוגדות דלקות ומשככות כאבים

מהן סגולותיו הרפואיות של קנבינול?

למרות שהמחקר על השפעת CBN על בני אדם בראשיתו (עדיין לא נעשו מספיק ניסוים על בני אדם אלא בעיקר על חיות מעבדה), הוא נתפס בקרב יצרנים וצרכנים כבעל אפקט מרגיע, מרדים ומשכך כאבים. צרכנים רבים מדווחים כי קנאבינול משכך כאבים באופן יעיל כמו CBD, משחרר התכווצויות שרירים ועוויתות ומרגיע גוף ונפש. מחקר מ-2019 של "אוניברסיטת קולומביה הבריטית" קנדה, שנעשה על חולדות, מצא כי CBN משכך כאבים יעיל. מסקנות החוקרים היו כי CBN יכול לסייע לשיכוך כאבים עבור חולים הסובלים באופן כרוני מכאבי שרירים, כמו חולי פיברומיאלגיה. במחקר  מ-2008 של "אוניברסיטת מזרח פיימונטה", איטליה נבחנו התכונות האנטי-בקטריאליות של CBN. החוקרים מצאו כי קנאבינול מצליח לחסל חיידקי MRSA אשר גורמים לזיהומים ועמידים לרוב סוגי האנטיביוטיקה. 

אילו מוצרי CBN קיימים?

בשנות ה-60 של המאה הקודמת, חוקרים ישראלים הביאו פריצת דרך מדעית שהצליחו לבודד את רכיבי הקנאביס. לכן גם היום, ניתן לבודד את רכיב CBN ולהפיק מוצרי צריכה המבוססים עליו. תעשיית הקנאביס מציעה מוצרים מבוססי קנאבינול או שמן קנאבינול למי שמבקשים להיעזר בו לצרכים רפואיים. המוצרים השכיחים הם: שמן, ג'ל, קפסולות, משחות ומוצרי אדיבלס (מזון ומשקאות). מאחר שתעשיית הקנאביס העולמית אינה מוסדרת דיה, חשוב לרכוש מוצרים איכותיים מחברות בעלי מוניטין בתחום שמקיימות בדיקות מעבדה צד שלישי לכל המוצרים.