מלחמת המינים בקנאביס: זכר או נקבה, איזה מין קנאביס עדיף?מלחמת המינים בקנאביס: 

עלי קנאביס

כל צרכן קנאביס מנוסה יודע, כי תפרחות הן החלק החשוב ביותר בצמח. בתפרחת (פרחי הקנאביס), מצוי הריכוז הגבוה ביותר של רכיבים כימיים הגורמים להשפעות השונות שלו, בהם גם קנבינואיד THC. מהתפרחת מפיקים את מוצרי הקנאביס השונים (שמנים, משחות, אדיבלס ועוד). התפרחות הם איברי הרבייה של צמחי הקנאביס הנקביים המופרים באמצעות האבקה של הצמח הזיכרי, בתהליך המכונה "תהליך האבקה". לזכרים אין פרחים, יתרה מזאת לאחר תהליך האבקה, עדיף להיפטר מהם משום שהם עלולים לפגוע באיכות התפרחת. 

"זכר ונקבה ברא אותם"

זרעי קנאביס מייצרים צמחים זכריים וצמחים נקביים. ממש כמו אצל בני אדם, ייצור זרעים תלוי במפגש בין הצמחים הזכריים והנקביים. תהליך הרבייה של קנאביס, נעשה באמצעות הפריית הצמח הנקבי, על ידי אבקה המצויה בשקי אבקה של הצמח הזכרי. התפרחות האיכותיות ביותר של קנאביס מגיעות מצמחים נקביים שטרם הופרו. הם מכונים "סנסימיליה" והם מכילים עושר רב של חומרים פעילים אחוז גבוה של THC. קנאביס, כמו צמחים דו מיניים נוספים, יכול לבצע האבקה עצמית.  

מי עדיף, זכר או נקבה? 

כדי להמשיך לגדל זנים של קנאביס יש צורך בזרעים ולכן חשיבותם של נקבות וזכרים היא זהה. אלא שבכל הנוגע להשפעת קנאביס על צרכנים, נקבות יותר משמעותיות. הנקבות הן שמגדלות תפרחות המכילות אחוזים גבוהים של THC ורכיבים כימיים  נוספים בצמח. בזמן שהן מגדלות את הפרחים, הן מחכות להפריה על ידי הזכר. ברגע שאבקניו מפרים את הנקבה, היא תשקיע את מירב המאמץ שלה בהוצאת זרעים לדור המשך ולא בהמשך גידול ושגשוג התפרחת שלה, שהיא המשמעותית להשפעות קנאביס. לכן מגדלי קנאביס מפרידים את הזן הזכרי מהצמחים, מסלקים אותו  או עוטפים את שקי האבקה כדי שלא יוכלו להתפרק ולפזר אבקה. כך התפרחת ממשיכה לגדול ולהתפתח. 

איך מבחינים בין זכר לנקבה בקנאביס?

בגידול קנאביס חצי מהצמחים יהיו נקביים וחצי זכריים. בשלבי הגידול הראשונים קשה להבחין בין הצמחים הנקביים לצמחים הזכריים. מאחר שיש חשיבות רבה להתפתחות התפרחת על ידי קנאביס נקבי, חשוב לדעת להבחין בין המינים. לצמח זכרי יהיו אבקנים בפרחים- ניתן לזהות אותם בצורה של מעין חוט דק ועליו גרגירי האבקה. לצמח אשר מתפתח גבעול קטן עם צלקת שעירה הוא  קנאביס נקבי. הבדל נוסף הוא שמהצמחים הנקביים יוצאות שתי שערות לבנות מהגביע. דרך נוספת היא בשלב הסתעפות הפריחה, נקרית צמתים- המקום בצמח בו מתרחשת הסתעפות מנה יווצרו הפרחים. בשלב הצומת קנאביס זכרי ייצר שק אבקה זעיר ועגול.