קנאביס, מריחואנה והמפ – נעים להכיר:

עלי מריחואנה

תעשיית הקנאביס מפיקה מחלקים שונים של הצמח מגוון גדול של מוצרים בעלי השפעות שונות ושיעורים שונים של רכיבים פעילים אשר קנאביס מכיל. ריבוי הכינויים והשמות של קנאביס, לצד עושר אדיר של מוצרים מבוססי קנאביס, עלול לבלבל צרכנים שאינם מבינים מה הוא מה ומה ההבדלים ביניהם. הכתבה הבאה תעשה קצת סדר בבלגן 

מהם המפ, מריחואנה וקנאביס?

המפ ומריחואנה הם זנים של קנאביס. המפ, המכונה גם קנבוס, הוא זן בעל אחוזים נמוכים של THC ו-CBD. למרות שגם המפ מכיל CBD, הוא אינו ניחן בכל הסגולות הרפואיות של CBD. כמו כן, מאחר שהוא מכיל אחוזים נמוכים של THC, הוא אינו גורם תחושת "היי" ומשתמשים בו בעיקר כחומר גלם תעשייתי. לעומת זאת, מריחואנה הוא כינוי לזני קנאביס בעלי אחוזים גבוהים של THC והוא ניחן בסגולות רפואיות רבות בשל הימצאות ה-CBD.

המפ מריחואנה וקנאביס – תעודת זהות:

קנאביס הוא השם הבוטני למאות זנים ומינים של צמח הקנאביס, בעלי אחוזים ושיעור שונה של רכיבים כימיים וכן  למגוון רחב של מוצרים המבוססים על כל חלקי הצמח- תפרחות, עלים, זרעים וגבעול. לקנאביס יש כינויים ושמות נרדפים רבים כמו "ירוק", "גראס" או "עשב" בעברית , וגם מריחואנה.  מריחואנה, אם כך, היא למעשה שם נרדף לקנאביס. מעבר לכך אין באמת הבדלים בין קנאביס למריחואנה ושניהם מייצגים את הצמח על רכיביו, חלקיו ומיניו השונים. לרוב כאשר מדברים על מריחואנה מתכוונים לקנאביס בעל אחוזים גבוהים של THC, הרכיב משנה התודעה בצמח. המפ, ממש כמו מריחואנה, הוא קנאביס. אלא שהוא מכיל פחות מ-0.2% של THC. הוא מכונה גם קנבוס והוא אינו משנה תודעה ולא ניחן בסגולות הרפואיות של CBD. 

מה ההבדלים בהשפעת קנאביס, מריחואנה והמפ?

מאחר שבין קנאביס למריחואנה אין הבדל,  גם ההשפעה דומה. ההשפעה נגזרת מהרכב החומרים הפעילים במוצר וכן משיעורם היחסי במוצר. זן עשיר ב-THC גורם תחושת "היי" ושינוי תודעה, בעוד שזן  בעל אחוזים גבוהים של CBD ואחוזים נמוכים של THC, יעיל לטיפול במגוון מצבים רפואיים. במקרה של המפ אין השפעה משנת תודעה וגם מבחינה רפואית, אין מדובר בזן בעל הסגולות הרפואיות הרבות כמו של CBD, יתרונותיו הבריאותיים הם בעיקר בהיותו "מזון על", בעל ערכים תזונתיים גבוהים. 

מריחואנה, המפ וקנאביס – הטבלה שתעשה לכם סדר:

זן קנאביסהשפעות משנות תודעהסגולות רפואיות 
קנאביסקיימות במידה ומוצר קנאביס מכיל THCקיימות ותלויות גם בשיעור הרכיב התרפויטי CBD
מריחואנהקיימות במידה ומוצר קנאביס מכיל THCקיימות ותלויות גם בשיעור הרכיב התרפויטי CBD
המפאינו משנה תודעהקיימות במידת מה ובעיקר בשל הימצאות אומגה והיותו בעל ערכים תזונתיים גבוהים